<<<juli 2024><<
Referat fra foreldremøte, Medio

06.09.23

FORELDREMØTE MEDIO 06.09.23

Tilstede: Representanter for 10 av de 17 elevene. Noen stilte med begge foreldre.
Personale tilstede: Kaja og Helga

Møtet hadde noe forsinket start pga at allmøte varte lengre enn forventet.
Vi startet møtet med at alle foreldrene presenterte seg, og sa hvem de var foreldre til.

Følgende saksliste ble gjennomgått ved hjelp av PP. Rektor besøkte oss og gjennomgikk noen av punktene:

-Presentere ansatte: Kaia, Helga, Camilla, Kristine, Kristin, Svein Erik
-Info, dagsrytme, oversikt over ulike dager
-Uthvilte elever, søvnbehov, overskudd, mat,- nok niste. Nok drikke på turdager.
-Mobil, mobilklokke i sekk. Ikke brukes i skoletid.
-Besøk med hjem, avtales før, ikke på skolen
-Transponder, når skal mld komme innen, når kan man forvente å få svar. Fraværsmld.
-Bekledning, etter vær, skift, værmelding
-Materiellpresentasjoner, 3-årsplan, periodeplan,  faghyller
-Utviklingssamtaler
-Inkludering, bursdager
-Bruk av sosiale medier og skjerm
-Valg av rep. til klassekontakt, og en vara
-Facebookside, messenger-gruppe foreldre
-Skolefrukt og  melk
-Nettside, ukebrev, mobbeknapp, skolemiljø, skolepenger og faktura
-Samtykkeskjema, medisinskjema

Ang Transponder : Foresatte kan sende meldinger på Transponder når på døgnet de vil, men kan ikke ta det for gitt at de får svar utenom arbeidstiden mellom kl. 08.00 og 16.00. Trenger man en lengre prat med en av de ansatte, er det fullt mulig å avtale det, men det vil også være i arbeidstiden.

Ang bekledning: Sjekk værmelding på morgenen, og sikre at barna har nok og riktige klær med seg. Husk også en pose med skiftetøy som skal henge fast på skolen og kompletteres etter behov.

Ang fødselsdager: Det var enighet om at skal man invitere til bursdag, må alle i en gruppe inviteres. Det kan for eksempel være alle på 3. trinn, alle på 4. trinn, alle gutter eller jenter i hele gruppa eller på ett trinn. Det må også være lov å invitere andre enkeltelever som man er blitt god venn med en på andre trinn.
Det var enighet om å gi 50 kr i bursdagsgave hvis man gir penger. Er det en ting, kan den være litt dyrere, men ikke over 100 kr.

Ang skjermbruk: Kaia informerte om at de får dataundervisning på skolen, men at vi også er opptatt av å begrense bruken. I hovedsak er det torsdag ettermiddag, og når de skal jobbe med prosjekt.

Ang. foreldrekommunikasjon: Foreldrene ble enig om å bruke kommunikasjonsappen Spond for å ha kontakt seg imellom. Barbro Nilsen (mor til Storm) tok på seg å administrere denne.

Ang frukt og melk: fruktbetaling er inkludert i skolepengene. Drikke, som melk el.l., kan man bestille på skolelyst.no

Ang klassekontakt: Barbro Nilsen ble også valgt til å være klassekontakt (noe hun også er på Primo) Anette Aalvik Olsen ble valgt som vara.

Ang. nettside: På skolens nettside kan man hver uke lese ukebrev fra teamleder Camilla. På nettsiden finnes også mobbeknapp, skriv om skolemiljø og info om skolebetaling.

Ang. skjema: Foreldre vil finne skjema for samtykke og medisinbruk i appen Transponder.

Helsesykepleier: Siv Lene Mosand Kristensen.  Tlf: 91 39 98 07. Se hjemmesiden for mer info og program for hvert trinn.

Foreldrebetaling: Oppdatert info ligger på skolens hjemmeside under inntak/skolepenger.

07.09.23
Helga Raknes (ref.)