Velg seksjon Forside
Hesnesveien 200 4885 Grimstad
Telefon: 37041844 / 90928424 Send oss e-post
Redaktør: Jarl Morten Johansen
Oversett siden til et annet språk
Translate page to another language
Traducir la página a otro idioma
Calendar
Title and navigation
<<<april 2024><<
april 2024
mtotfls
01020304050607
29300102030405
Innlogging nettsiden
Klikk her for å logge inn
Og vinneren er…

Settimo uke 10

Elevene har fortsatt med arbeidsplanen fra forrige uke for å fullføre den. På tirsdag hadde elevene kartleggingsprøve i matematikk. Ida kommer til å gå gjennom prøvene med hver enkelt, slik at elevene kan se hva de mestrer, og hva de må øve mer på.

Onsdag hadde Wenche en fin presentasjon om språket vårt og litt om språket i nabolandene våre. Elevene fikk se en kort filmsnutt på dansk, og det var vanskelig å forstå. Da teksten blei satt på, blei det mye lettere å skjønne hva som blei sagt. Til slutt hadde vi en bingo med det danske tallsystemet.

Vidar, far til Fjord, kom på torsdag, og elevene jobbet med popkunst. De laget hvert sitt selvportrett som skulle vise hvem de er. De tegnet først svakt med blyant, så med tynn, svart tusj og til slutt fargela de tegningen med tusj. Elevene kunne velge maks fire farger. Det blei lovet premie til det beste bildet hvor kriteriene var innsats, kreativitet, fargevalg og konsept. Matilda stakk av med seieren og fikk et trykk som Vidar har laget av Kronprins Haakon. David og Georg kom på delt andreplass og fikk hver sin Kong Haakon konfekt. Tusen takk til Vidar! Og til Daniela som var med i juryen.

Torsdag ettermiddag dro vi til Borgen. Vidar, far til Vilde, hadde laget et fint opplegg for elevene. De laget italiensk pizza og pannekaker med is til dessert. En gruppe laget snadderloff til hele skolen som skulle serveres på fredag. Da fikk de kjenne på hvordan det er å jobbe på et storkjøkken. Det var en kjempefin ettermiddag, og vi koste oss alle sammen. Tusen takk for maten, Vidar!

Elevene gjennomførte Carlsten lesetest på fredagen. Det er fint for oss voksne å få en pekepinn på hvordan de ligger an.

Vi avsluttet uka med deilig snadderloff og gode ord til Vilde som er 13 år i dag!

Neste uke setter vi av en del tid i arbeidsøktene til å skrive fortelling. I tillegg blir det jobbing med arbeidsplan. I matematikk handler det om brøk. Ida kommer til å gjennomføre elevsamtaler med elevene neste uke. På torsdag er vi så heldige å få komme på konsert med musikklinja på Dahlske. Det gleder vi oss til.

Minner om at det er foreldremøte mandag 13. mars kl. 17-18

Vi ønsker dere alle en fin helg!

Hilsen oss på Settimo

Main Image