<<<april 2024><<
april 2024
29300102030405
Julebøll på rektors kontor

En av oppgavene i TL-kalenderen denne uka var å gjøre en rampestrek mot rektor. Det tok vi veldig seriøst. Oppskriften var nøkkel til rektors kontor, fem elever, to voksne, en haug med pappkrus, 7 stiftemaskiner og noen liter vann. Koppene blei møysommelig stiftet sammen, og plassert på rektors skrivebord. Deretter fylte vi opp koppene med vann. Elevene fant også ut at det var en god idé å plassere noen kopper rundt kontorstolen. Etterpå gikk de opp til Primo og spurte om en elev kunne skrive «God jul» på en lapp. Lappen blei hengt på pc-skjermen. Oppå koppene på skrivebordet la vi en innpakket gave med sugerør. Elevene gledet seg veldig til at rektor skulle komme og lage julebrus med dem neste dag, og de var spente på hvordan han ville reagere på rampestreken. Av en eller annen grunn avslørte han umiddelbart at det måtte være Settimo som hadde gjort julebøll. Matilda og Vetle tok på seg ansvaret med å drikke opp vannet, kanskje ikke absolutt alt, men de gjorde en hederlig innsats.

Tirsdag gjennomførte elevene elevundersøkelsen. Etter en god og effektiv arbeidsøkt dro vi til Ida. Der koste vi med kattungene og spiste boller.

Onsdag var hele skolen samlet til Julesangling. Det var skolekoret og husbandet som ledet samlingen. Julesangene kom på rekke og rad, og elevene sang med av full hals. Planen er å få til jevnlige sanglinger i løpet av året. Det er fint å samles hele skolen og synge sammen.

I kunst og håndverk på torsdag sydde elevene filthjerter og ulike pepperkakefigurer som de fylte med vatt. Det blei mange fine eksemplarer. I ettermiddagsøkta hadde vi en hektisk, men koselig mat og helse – økt. Jarl Morten kom for å lage julebrus med elevene. Mia, mor til Malin, hjalp en gruppe med å lage risboller. Siste gruppa laget kyllingsalat. Denne gangen fordelte elevene seg etter hva de hadde mest lyst til å gjøre, og det var veldig positivt. Ida hadde sagt hvor mange det burde være på hver gruppe, og det gikk opp.

Neste uke blir det mye forberedelse til Lysfesten som er 19. desember. 20. desember er siste skoledag. Da er det julegudstjeneste i Fjære kirke / alternativt opplegg på skolen på formiddagen. På ettermiddagen koser vi oss med film og godteri.

Ønsker dere alle en fin adventshelg!

Hilsen oss på Settimo.